nieuws

Hoofd HRM Stichting BOOR

Geen categorie

Stichting BOOR verzorgt het openbaar (speciaal) basisonderwijs, voortgezet onderwijs en (voortgezet) speciaal onderwijs in Rotterdam en omgeving. In totaal zijn er 78 scholen, waar dagelijks aan ongeveer 30.000 kinderen wordt lesgegeven met ruim 3.500 medewerkers. Afdeling HRM De afdeling HRM is in opbouw. Er is gekozen voor insourcing van diverse HR werkzaamheden waaronder HR Adviesdiensten […]

BOOR-logoStichting BOOR verzorgt het openbaar (speciaal) basisonderwijs, voortgezet onderwijs en (voortgezet) speciaal onderwijs in Rotterdam en omgeving. In totaal zijn er 78 scholen, waar dagelijks aan ongeveer 30.000 kinderen wordt lesgegeven met ruim 3.500 medewerkers.

Afdeling HRM
De afdeling HRM is in opbouw. Er is gekozen voor insourcing van diverse HR werkzaamheden waaronder HR Adviesdiensten en de Personeels –en Salarisadministratie. Tot 31 december van dit jaar worden deze werkzaamheden verzorgd door een administratiekantoor. Met ingang van 1 januari 2017 zal BOOR deze taken zelf gaan uitvoeren. Om dat doel te bereiken is in de afgelopen periode hard gewerkt aan het ontwerp en inrichting van een nieuwe afdeling HRM. In dit ontwerp zijn de volgende functies, taken en aandachtsgebieden opgenomen:

  • HR Experts, inhoudelijk kennisdragers van specifieke deelgebieden als HRD, innovatie en gezondheidsbeleid;
  • HR Advies, verantwoordelijk voor alle voorkomende HRM werkzaamheden op een vast aantal scholen;
  • Personeels –en Salarisadministratie, verantwoordelijk voor een juiste en volledige administratie en maandelijkse salarisbetaling.

De nieuw te vormen afdeling bestaat uit 25 fte. De komende periode, tot 1 januari 2017, staat vooral in het teken van bouwen aan de nieuwe organisatie. Na januari 2017 wordt er nog verder gebouwd, maar is ook veel ruimte voor consolidatie, het leggen van verbinding, kwalitatieve en inhoudelijke groei en het invullen en bestendigen van positie van de afdeling HRM.

Om deze ontwikkelingen verder te brengen is Stichting BOOR op zoek naar een

Hoofd HRM (0,8 – 1,0 fte)

Je maakt deel uit van het, nog te vormen, management team van BOOR Services samen met de directeur en andere afdelingshoofden waaronder Hoofd Finance & Control en Hoofd Huisvesting. Je geeft leiding aan de afdeling HRM vanuit een stevige inhoudelijke basis, het vermogen op conceptueel niveau de HR kaders te schetsen en deze in lijn te brengen met de strategie van BOOR. Je bent een partner voor de toekomst en bouwt aan goede in– en externe relaties met directeuren/rectoren van de scholen, koepel – en zusterorganisaties en gemeente. Je fungeert als een van de strategische sparringpartners van het College van Bestuur.

Voor deze strategische positie zoeken we iemand die beschikt over een politieke antenne en strategische HR visie. Je hebt aantoonbare leidinggevende ervaring en ervaring met het begeleiden van een afdeling in opbouw. Je bent een verbindingsofficier die in staat is binnen een complex bestuurlijke omgeving de afdeling HRM naar een hoger plan te tillen. Prioriteren en het kunnen bepalen van de HR beleidsagenda is een vereiste om succesvol te kunnen zijn in deze positie. Een academisch denk- en werkvermogen is een must om het complexe speelveld te kunnen overzien.

Functie-eisen:

  • Je beschikt over een afgeronde opleiding op wo niveau op het gebied van HRM, bij voorkeur aangevuld met bestuurskunde of bedrijfsvoering;
  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie;
  • Je hebt aantoonbare ervaring met verandertrajecten zowel binnen als buiten de afdeling HRM;
  • Je bent analytisch sterk, politiek-bestuurlijk sensitief en beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden.

Als je niet aan de functie-eisen voldoet nemen we je sollicitatie niet in behandeling.
Kijk voor meer informatie op www.stichtingboor.nl.

BOOR Services
BOOR Services is het servicebureau binnen BOOR met een hoogwaardig dienstenaanbod voor het BOOR-bestuur en de scholen vallend onder koepel van BOOR. Daarnaast heeft het servicebureau een regisserende en sturende verantwoordelijkheid. Niet het uitvoeren van vooraf overeengekomen taken staat centraal, wel het werken aan de realisatie van vooraf overeengekomen opbrengsten. Binnen BOOR Services zijn diverse expertisegebieden ondergebracht, waaronder algemeen en bestuurlijk beleid, centrale inkoop, communicatie, finance & control, huisvesting & facilitair, HRM, juridische zaken en kwaliteit, kennis en onderzoek.

Ook BOOR Services is volop in ontwikkeling, naast uitbreiding op de afdelingen HRM en Finance & Control wordt de visie op de bedrijfsvoering en daarmee de kaders van de dienstverlening aan en de samenwerking met de scholen aangescherpt.

Wij bieden
De werkzaamheden maken deel uit van de functie van Afdelingshoofd. De bij deze functie behorende loonschaal is schaal 14 (cao vo). Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring en bedraagt maximaal € 6290,- bruto per maand bij een volledige aanstelling. Het betreft een tijdelijke aanstelling voor de periode van 1 jaar, met de intentie tot het aangaan van een vast dienstverband bij gebleken geschiktheid. BOOR heeft een uitgebreid pakket secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een ruime vakantieregeling en eindejaarsuitkering. Daarnaast biedt BOOR Services uitstekende studie- en ontwikkelingsmogelijkheden en stimuleert medewerkers om zich blijvend te professionaliseren.

Meer informatie en solliciteren
Voor meer informatie over de functie of het proces kun je vanaf 15 augustus 2016 contact opnemen met Dick de Klepper, HR Adviseur via 06 –20 96 39 33 of via e-mail: d.deklepper@stichtingboor.nl. Solliciteren kan uitsluitend digitaal tot en met 28 augustus 2016. Je kunt je sollicitatie sturen naar sollicitatie@stichtingboor.nl.

Procedure
De vacature wordt gelijktijdig in- en extern uitgezet. Een geschikte interne collega heeft voorrang.
Bij ontvangst van je sollicitatie ontvang je van ons een ontvangstbevestiging. Dick de Klepper neemt je sollicitatie in behandeling. Hij is gedurende de procedure je aanspreekpunt. De procedure wordt gevoerd met een benoemingsadviescommissie. Bij een gunstige beoordeling van je sollicitatie door de benoemingsadviescommissie, nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek. In verband met de zomervakantie worden deze gesprekken gehouden vanaf 29 augustus 2016. Tijdens het kennismakingsgesprek krijg je meer informatie over het vervolg van de procedure. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de procedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld en er zal daarom niet worden gereageerd op pogingen om desondanks kandidaten aan te bieden.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels